Jag har gått och blivit med morot

jag hjärta höst. löven, regnet, doften, kvällarna. Och att skörda det man planterat. Sommarens projekt var att odla en helt del saker. Dock dog blasten på potatisarna, rådjuren åt upp spenaten, röbetorna tillochmed köttbullarna. Morötterna började aldrig växta och jag gav upp där nångång. Men så idag när vi höststädade trädgården hittade vi lite saker som gjorde mig så lyckig. Nästa år ska jag försöka igen - med dubbelt så mycket omsorg.


Min lillalilla morot på 5cm...

lyckade potatisar

giftpotatis

Nagelstora potatisar


Kommentarer
Postat av: Cissi

Närodlat is teh shiet!

2009-11-08 @ 12:14:21
URL: http://misguidedpapaya.blogg.se/
Postat av: F

ÅH! Underbart mysigt! Jag vill också?!

Men min trädgård är full av lera, har speciellt mamma upptäck och gett upp allt vad potatisodling heter :P



Fina bilder :)

2009-11-08 @ 12:34:55
Postat av: Y

ang potatis så vet jag i alla fall att det kan bli potatis även om blasten kroknar =)

2009-11-08 @ 20:21:39
Postat av: Rebecka

Yes please :P Det låter super :D men säg inte framtiden, det låter som om flera år :( snaaaart tycker jag :) kram

2009-11-08 @ 23:00:08
URL: http://heroesonthemoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0