Mina drömmar

 

Cammo och jag började prata om att det är mycket attraktivt med killar med drömmar. Det var hennes påstående men jag hängde på. Helt klart är en människa med mål och visioner mer intressant än en som går omkring och inte vill någonting och aldrig vet.
Problemet uppkom när jag inte kunde komma på vad jag drömmer om. Har ingen aning om vad jag ska utbilda mig till. Men eftersom jag gärna vill vara en intressant och spännande människa så började jag tänka och bara för att jag inte vet vad jag vill jobba med när jag "blir stor" så betyder det väl inte att jag är drömlös?
Just nu känner jag för att få åka ut i världen, jag vill resa runt och upptäcka och jag vill se och lära. Klara mig själv, eller i alla fall "på egen hand", utan att mamma och pappa står två meter bort och filmar. Leva livet och våga chansa.

Jag drömmer om att få jobba med något där jag behövs, ett halvår som volontärarbetare skulle vara hur häftigt som helst. Sen vill jag ha tid att måla också, för det är det bästa jag vet. Ett år på folkhögskola med konstinriktning där jag för en gångs skull verkligen får ägna mig åt det som jag tycker är allra roligast utan några äckliga matteläxor som ligger bredvid och säger "du borde plugga"?

Inte helt fel.

Var på studiebesök med projekttjejerna idag. Vi besökte Leif Eriksson som är illustratör till bland annat barnböcker. Blev sjukt inspirerad. Kan ni tänka er att han faktiskt får ägna hela dagarna till att rita och måla, skissa fram och fundera, göra om text till bilder. Ett så otroligt underbart jobb.

Och att gifta mig och bli mamma. Det är också en fin dröm det. Men den skjuter jag upp ett par år.

Säg till om ni vill resa med mig.

Studenten here I come!!


Kommentarer
Postat av: Cicci

Jag vill resa med dig jätte mycket!! Och bli Mamma, high fibe!!! xD Älskar ditt inlägg, precis så jag känner! <3<3<3<3

2009-11-11 @ 21:50:19
Postat av: Cicci

Haha, high five menar jag xD

2009-11-11 @ 21:51:43
Postat av: Cammo

Right there with you <3

2009-11-11 @ 22:29:41
Postat av: Y

Dröm på, till slut börjar det mesta att falla på plats.

2009-11-12 @ 10:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0