The trouble with school is they always try to teach the wrong lesson

Kan någon förklara för mig hur det kommer sig att jag hade en entimmaslektion idag men ändå var i skolan i sju timmar? Jag får verkligen inte ihop den ekvationen. 7=a * 1 -> 7=a??

Men nått jag verkligen får ihop är den där låtsasmatten vi håller på med och alla differentialekvationer som dansar hand i hand med lösningar över pappret. Det var sådär stort, stökigt och oorganiserat i blocket som det bara är när det går bra. Anders och jag diskuterade hur det kom sig att allt som var nytt i matte e var så vansinnigt lätt medan allt som vi gör som på minsta sätt förknippas med matte D (MaD i trebokstavskod…) får mig att känns mig som en guldfisk som drunknar när den gapar för länge. Jag tror det gjorde honom lycklig att jag förstod, för han log en massa. Han sa att det är för att allt sjunkit in (vilket är en annan ekvation som jag inte heller förstår eftersom allt gammalt är fortfarande konstigt…) men jag tror i för sig fortfarande att han tror att jag fuskar med tanke på hur jag och matte D kom överens…




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0