Today I'm wearing bluuue, how about you?

Idag började period två. Jag hade noterat det i den nivån att jag skulle ha blått på mig och att biologin var slut. Att sen en hundra poäng Historia och lika mycket Engelska B skulle läggas till hade jag hört mig sälv säga men det hade nog inte riktigt sjunkit in ordentligt förns jag satt där med nya betygskriterier framför mig.
Förmiddagen såg ju ut precis som vanligt. Men eftermiddgen? Jo, historian består till femtio procent av folk jag hade biologi med perioden innan och en hel drös musikare, nån mediaelev och Lukas flickvän Tove. Matilda satt och viskade varnande detaljer om Carl-Henriks vanor och C-H själv pratade på om en massa fina begrepp. Har bestämt mig för att fram till sommarlovet ska jag vara intresserad av historia och det här kan vara sista gången som jag tilllåter mig säga att det måste vara det tråkigaste någonsin. Intressant, intressant, intressant!
Engelska B var bättre än jag trott, men med tanke på att jag förväntade mig döden så säger det inte så mycket. Fick sitta vid exakt samma bord som jag är placerad vid på Svenska B (tjoho, favoritklassrum!!) tillsammans med två teknikare och en mediapojke. Tvåor och ettor. Men de var hysteriskt roliga (och tror nog att jag är lite lagom dum i huvudet) så ja, jag hade trevligt. Min okända lärare visade sig vara den gamla lärarpraktikanten Ulrika från hld. Men hon är trevlig så det ska nog lösa sig.

Undrar lite varför jag inte köpt något nytt block? Dags att rota fram de gamla och se om det finns sidor kvar?


Kent är lite soundtrack till mitt liv just nu och jag lovar skivan växer.

Kommentarer
Postat av: Y

Men kära nån, Historia är ju det roligaste ämnet ^^

2009-11-16 @ 22:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0