UAIP - Ungdomsalpha i Prästgårn



Igår förvandlades ungdomsalpha till nått slags VIP. Efter en heldag av föredrag, diskusioner, lekar och spelande bestämde vi oss för att se A Knights Tale. Inte långt in i filmen utropar Cammo:
"HAN ÄR SOM JAG!"
Den det syftades på är den rödhåriga "väpnaren" Wat. Wat är lite för aggresiv för sitt eget bästa, väldigt vass i sina kommentarer men hindras ständigt från att göra något dumt av sina vänner, allra främst den nakne poeten, Chaucer. Han menar väl men kan inte låta bli att visa sin avsky för dem han inte tycker om och ibland är han något trög.

Ett klockrent exempel:
Jocelyn: Better a silly girl with a flower than a silly boy with a horse and a stick.
Cammo kommenterar spontant: Hallå, stick.. pinne. Det är en ganska stor pinne.
Och Wats svar är:
Wat: It's called a lance. Hello?

Wat: Uh, betray us, and I will fong you, until your insides are out, your outsides are in, your entrails will become your extrails I will w-rip... all the p... ung. Pain, lots of pain.

Det var roligt. Och även om jag nog hellre skulle spendera kvällen hos Cammo är med en rödhårig galning så ja, de har några likheter... Kolla in frisyrerna också.
Desutom bestämde vi att Cissi var Chaucer och jag skulle föreställa Sir William. Men jag vet inte hur vi gjorde kopplingarna riktigt. Cissi för sin underbara spontanitet och jag för att jag är så... romantiskt?


Kommentarer
Postat av: C

Sa inte jag att chaucer skrev canterbury tales! SA JAG INTE DET!???!

2009-10-28 @ 22:03:19
Postat av: F

Några gånger tror jag nog jag hörde det, hurså? :P

(ja vet fortfarande inte va de är)

2009-10-28 @ 22:19:58
Postat av: Y

Canterbury Tales är historier skrivna på 1400-talet av Chaucer.

2009-10-30 @ 00:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0