When I'm feeling sad I simply remember my favorite things and then I don't feel so bad

Vi diskuterade att oberoende på hur nära man går en spegel ser man fortfarande lika mycket av sig själv på lunchen idag. Låter konstigt, eller hur?! Uppenbarligen hade alla utom F och jag lärt oss detta i fysik A vilket ledde till vilda diskussioner och ett antal försök till förklaringar. I teorin lät förklaringarna bra men man måste ju undersöka själv innan man köper något rakt av. Vilket jag nu har gjort.
Men jag kan meddela att efter många försök och observationer i olika speglar så ser jag faktiskt mer av mig själv i spegeln om jag backar!! För, om jag står nära spegeln i mitt rum ser jag inte fötterna men om jag backar så syns de!!! Nu fungerar inte deras teorin längre och jag hävdar klart att de har fel. Ett fall för Svante kanske?


Egentligen borde jag nog djupdyka i lite böcker nu när jag har en timme över.
Egentligen så orkar jag inte.
Egentligen så borde jag inte heller behöva det. Jag kommer ändå inte komma in på det jag vill och på det som är min back up plan behöver man inte ha mer än typ 14 i snitt och ja, jag kan faktiskt få g i projektarbetet och ändå klara den marginalen.
En vacker tanke, tråkigt nog blir L förmodligen sur på mig och jag totalt struntar i vårt arbete för hon behöver ha mer än 14 i snitt...


Det är alltså dags att djupdyka i ”samma art olika världar”

C


Kommentarer
Postat av: Johan

Vååga inte ge upp en dröm på grund av dumma gymnasiebetyg!



PS. Brev skickat igår. Kram!

2009-10-21 @ 00:57:39
URL: http://johanusa.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0