Älska aldrig en poet

Det här är en av mina favoritdikter. Många tycker att den är uttjatad. Jag älskar den. Skriven av pseudonymen Lenore på poeter.se

 

Älska aldrig en poet

Älska aldrig en poet
orden som kommer är alltid äkta
du är för svag för sanningen
och en poet är alltid ärlig

Älska aldrig en poet
ångesten som finns bakom varje ord
är gömd bakom ett skal av svart gråt
och en poet vill alltid förmedla

Älska aldrig en poet
smärtan är alldeles för stark
för att bli förstådd av en vanlig människa
och en poet är inte dödlig

Älska aldrig en poet
rädslan att bli älskad är för stark
när osäkerheten slingrar runtomkring
och en poet är alltid ensam

Älska aldrig en poet
räkna isåfall med att alltid bli ihågkommen
i poetens ord som fastnar för alltid
för en poet slutar aldrig skriva

 


Kommentarer
Postat av: F

Det var vacker. Men betyder den att det är kört för min del (vår del? jag vet att du skrivr helt underbart)?

Kanske de bara är poeter som får älska poeter. :)

2010-04-16 @ 18:21:22
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: Lenore

Hej!

Kul att du tycker så mycket om min dikt ^^,

Lenore är faktiskt ingen pseudonym, jag heter det på riktigt ;)

Synd att folk snor den så ofta bara, och påstår att det är de som skrivit den...

kram Lenore

2010-04-21 @ 22:27:00
URL: http://lephoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0