Ska man skratta eller gråta




Bad
bad day. Hur kommer det sig att vissa dagar förvandlas till dåliga dagar hur bra saker som än inträffar medan andra, ganska betydelselösa kan skina i en evighet?
Svaret på frågan är: Hälsa. (ett av dem?)
Jag är själv inte sjuk ofta men gnäller gärna lite extra på och skrattar åt folk som jag tycker överreagerar då de är sjuka. Det här är egentligen otroligt elakt - men - när någon ställer in en träff för lite huvudvärk, missar ett prov för en täppt näsa, då tycker jag de ka skylla sig själva.
Vilket såklart leder till att jag måste ta och stå för mina handlingar när jag känner mig dålig... Tricky. Very tricky.
Jag kan alltså inte strunta i engelska redovisningen, inte skriva klart mitt ansöknings brev till folkhögskolorna, "glömma" matten, låta bli att cykla till skolan imorgon om jag inte kommer på något bättre än "känner mig inte så bra". (tex min cykel är trasig, mammas är snodd och pappa använder sin till jobbet, brosans alldeles för liten! Men så är inte fallet.)

Så kära folk, jag trotsar huvudvärk och rinnande näsa - ska-göra-listan here I come!
Tack vare en galen familjemiddag som ledde till att jag skrattade så jag grät och en hel del Sex and the city avsnitt är ingenting omöjligt! (de gäller dig med)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0