DISNEYKVÄLL







Igår kom kusin E över för en disneykväll. Sjukt mysigt. Kvällens huvudfilm var den senaste klassikern som kom ut i  våras, Prinsessan och Grodan. Den med den svarta prinsessan. Som syster J kommenterade "varför kom inte den här filmen redan för 30 år sedan?" varför har små flickor världen över så fort de ska måla en prinnsessa tänkt vit, gärna blond och blåögd? Det är dags för förändring och det är sjukt vad disneyregisörerna kan påverka...
Tillbaka till filmen så älskar jag den. Där finns bra musik, komiska karaktärer, spänning och otroligt vackert tecknad. Påriktigt, se den!

Morgonen efter fortsatte vi med att kolla på Aladin och Lady och Lufsen. Fina filmer. Det är något magiskt med disney. På riktigt.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Peter kommer in i mysingen, sjukt exalterad: "Vet ni vad vi har bestämt för gonattsång?! VET NI?! En helt ny värld!!!!!!!!!!! :D :D :D" haha <3

2010-08-18 @ 21:39:27
URL: http://suburbiandreams.webblogg.se/
Postat av: H

...och när tänker du visa den för lille A? I kväll tittade vi på Balto på rekommendation från E. Riktigt bra - så nu vet jag bakgrunden till statyn i Central Park!

Ha det bäst!

2010-08-18 @ 21:48:49
Postat av: F

H: hahah, frågar du Elin tror jag hon kommert som ett skott ^^ jag tror de finns någon som oroar sig lite för lillpojkens disneykunskap ;)



C: fabulous!

2010-08-19 @ 11:31:53
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: H

Jag vet - Elin kom över med lite böcker i helgen, kanske dags att växla över från Astrid Lindgren spåret till Disney nu???

2010-08-19 @ 18:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0