Idag har vi vandrat i grupp och köpt nätverkskapel (bara att se allas namn i spalten på spotify är numera nostalgi)





"kanslihuset" liksom huset vi bor i, och såklart bor jag i andra änden som man absolut inte ser på bilden, men ändå.



Bara nån minut fårn kanslihuset ligger Fårösunds värdshus...



Än så länge har stället inte haft öppet, men öppnar dem har fantasticfive inget annat väl än att komma hit!



och det känns mysigt att ha två minuter till en sån här utsikt



vädret är sjukt. Ena stunden sommarvarmt andra stunden såhär. Hände både igår (då bilden togs) och idag. Stövlarna är framtagna efter att ha blöttner både sandaler och converse... :(


Hej Sverige! Känns som jag varit avskuren från er i en evighet men insåg precis att det bara var två dagar sen jag faktiskt åkte hemmifrån och under sommaren varit borta grymt mycket längre. Men det händer så mycket här! Det var påriktigt längesen jag vaknade själv i ett helvitt rum och inte riktigt visste om jag vågade gå ut eller om det bästa var att stanna på rummet resten av dagen (jag gick ut faktiskt tillslut) (se alla bilder).
Det är så fint här! Det finns fina människor och idag har vi träffat lärare och fått höra infoinfoinfo om allt från sopsortering och årskort på sporthallen till kommande schema och förra årets skrivares antologi. Med mera med mera! Och det känns bra, jag trivs, det är litet här och vi är väll kanske 40 elever på skolan och inte många i byn men liksom jag tror det kan bli så bra som jag hoppas (utan att säga för mycket).
Folk kommer från hela landet (några stycken från stockholm faktiskt, igår trodde jag jag var själv och blev nästan trakaserad för stockholmsveckan...) och känner att det kan bli en härlig blandning på människor! Mycket olika åldrar men en hel del 90, 91:or.
Saknar: galjar, krukväxter, smörkniv, foton på er alla, gardinstänger, middagsinspiration, mamma, victor.
Ikväll är det cafékväll klockan 18.00, ska man ha åtit middag innan det? Kanske blir gröt ändå.
Vad vill ni veta egentligen?



Kommentarer
Postat av: C

haha. fail på gardinstången. och galjarna. men den fiina kokboken är bra. Ka ndu inte lägga upp om du hittar fina recept?

2010-08-30 @ 17:30:29
URL: http://farfaraway.webblogg.se/
Postat av: Y

Kul att du fått tag i en kabel så vi kan få rapporter =) Du får väl gå på loppisjakt efter gardinstång/galjar mm

Här är det regnigt och svinkallt mellan varven brr.

2010-08-30 @ 17:40:38
Postat av: hw

Du får väl dra igång Skype över din nya fina kaBel (som stavas med B )

så vi kan få lite mer bulletiner

/HW

2010-08-30 @ 19:04:00
Postat av: Kes

haha, ofta pappa klagar på stavning...



Håller med mamma, det är svinkallt här hemma och inte alls mysigt som det ser ut att vara på Gotland!



Du har ju massor med kokböcker, om jag vore du skulle jag börja på sida ett och plöja mig igenom hela boken och efter att du lagat en maträtt skriva vad du tyckte om den i boken så du vet till nästa gång! ;D



Plocka lite blommor och sätt i ett glas tills du hittat något på ica fårösund! :P



Mammas ide med loppis låter också nice, åååh, jag är sååå avundsjuk på dig gumman!



Ha det bra!!! <3

2010-08-30 @ 23:35:44
URL: http://edsvikenf.blogg.se/
Postat av: Jagcob

ett sånt där hotell har fan jag och dubbelfredrik alltid drömt om att åka till!

2010-09-02 @ 10:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0