Musikhjälpen











foton från sveriges radio

p3 sänder musikhjälpen den här veckan och ända fram till klockan sju ikväll. Jag är helt tagen, de har gripit tag i mig så mycket att jag inte ens tänkt tanken på att lyssna på spotify istället.
Snabbinfo: Musikhjälpen har sänts dygnet runt hela denna veckan och går ut på at samla in pengar till behövande barn. Pengarna samlas in genom att lyssnarna (du och jag) får sms:a in en önskelåt och välja hur mycket pengar man vill sjänka (50, 100, 200 eller gå in på deras hemsida och välja eget belopp) plus att de artister som gästar programmet har med sig något som aktioneras ut på hemsidan - typ en fotboll signetad av pelé. Företag skippar julklappar, Petter hetsar VD:ar, folk startar egna små projekt. Gripande levnadsögen och skolbarn som skänker bort klassresepengarna.
Jag är helt tagen, det borde ni också vara. Önskade precis Du är snart där med Håkan Hellström. Får se om de hinner spela den... Kanske ska du skänka en peng du också?
God Jul.


Kommentarer
Postat av: Y

Ett bra initiativ

2010-12-19 @ 21:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0