HEMMA IGEN

Plötsligt förvandlas nu denna übermodernablogg till en resedagbok för några dagar. Jisses vad mycket jag har att skriva om! Har precis kommit hem från en storstad i vårväder och landade nu i en snöstorm. Trött som bara den. Men om vi spolar tillbaka tiden till när resan började, i söndags morse, så ska ni få hära nått spännande.
Min mor och jag åkte in med pappa och Jocke som skulle iväg till Alperna någon timme efter oss. Tidsoptimister som vi är så var vi där ganska precis absolut så sent man behövde, dvs 40 min innan avgång. Hans och Elin - morbror och kusin - är såklart redan incheckde för säkert en timme sedan. Och det är då vi kommer fram till incheckningsdisken.
Det är då kvinnan i disken upptäcker att det inte går att checka in väskorna. Hon ser förvirrad ut. Och det är då tusentals senarion om vad som kan tänka sig hända flyger genom mitt huvud.
Är det försent att checka in? Är det för mycket snö för att kunna starta? Är...
"Det är orkan i Paris, de har stängt ner hela flygplatsen. Alla plan är inställda, vi är ledsna."
Mamma följer damens råd och springer iväg till biljettinformationen och lyckas boka om oss till ett flyg klockan sex morgonen därpå.
Orkan?! Hur ofta händer det? Det var bara att åka hem igen, Elin följde med och vi pluggade och kollade på disneyklassiker hela dagen. Hm, jag sålde min kentbiljett i onödan. Murmelmurmel. Men Paris! Kika in någon dag senare så ska du få se vilken u n d e r b a r stad det är!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ojdå. Men se det såhär: Du gjorde mig och mina kära vänner väldigt väldigt glada, och det är väl det som livet handlar om egentligen, att göra andra människor glada ;D

2010-03-05 @ 00:19:33
URL: http://ehmehloh.blogg.se/
Postat av: Cissi

Frida, jag tror inte jag säger tillräckligt ofta hur underbar du är och hur mycket jag tycker om dig <3

2010-03-05 @ 14:47:35
URL: http://misguidedpapaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0