PARIS - En Turistresa

Hemma igen och nu har pappsen sett till så internet funkar vilket betyder att jag tänkte fira med att ladda upp bilder från resan. Hann se många ansikten av Paris de har dagarna. Tänkte börja säkert med turistvarianten. Det är kul att fota stora kända byggnader. På riktigt!


Louvren, någon som läst Da Vinci Koden? Mor och jag va tvugna att gå och kika.



Det var inte bara vi som ville se Monna-Lisa (ja de stavade med två n!!)



En dag drog jag med dem till Bastilliekvarteren för second hand shopping, där träffade vi en klarinettspelare och en ganska känd staty.


En Triumfbåge stod plötsligt framför oss där vi strosade på Champs-Elysée.


Nått torn. Kommer inte ihåg namnt, tyckte det var lite fint.


Vem är det som sitter på en parkbänk i Jardin du Luxembourg?! (frågan är nog mer var Marius höll hus)


Målarnas Torg. Mina idoler.


Svart mot vitt. Black and white. Noir et blanc.


277 trappsten upp i luften.



Utsikt från kupolen i Sacre-Coeur.


Halvvägs uppe...


Fotografen i Notre Dame...


Så otroligt vacker kyrka.

Det var lägesen jag gick så mycket som de här dagarna. Och det är så sjukt mycket intryck att ta in. Men nu, tre dagar sen jag kommit hem börjar jag få ordning på allt.
Hihi.

Kommentarer
Postat av: Y

Det är något visst med Paris!

2010-03-07 @ 16:54:13
Postat av: Johan

waaaaaaaaaaaoooooooooooo sååå häftigt!

2010-03-07 @ 19:41:00
Postat av: Cissi

ÅHHHH Cosettes bänk! <3 :D Hahaha, och ja det där tornet var ju riktigt fint^^

2010-03-07 @ 21:19:26
URL: http://misguidedpapaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0