Vem vill du bli?


Lite överaskad blev jag när jag fick höra att det var obligatorisk föreläsning i aulan för alla treor idag (istället för engelska jippie kajey) och ännu mer förvånad blev jag när de, istället för en syo, ställde Daniel från Pain of Salvation på scenen. Ja, ni läste rätt. Idag var killen på bilden på Rudbek och föreläste om livet efter gymnasiet.

Han sa:
Ni kommer aldrig bli nöjda
Livet är inte rättvist
Vad du än går tar du med dig dig själv


Och trots detta, sa han, så följ era drömmar, för vad har ni egentligen att välja på? Försök bli den ni vill vara och förändra världen med omtanke.
Och jag tyckte han var klok.
Frida

Kommentarer
Postat av: FN

och jag höll med!

2010-03-09 @ 16:38:29
URL: http://eddieshead.blogg.se/
Postat av: Y

ja det där lät väl bra!

2010-03-09 @ 16:39:03
Postat av: C

Jag tyckte han var så väldans duktig! Klart inspirerande faktiskt

2010-03-10 @ 09:31:08
URL: http://farfaraway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0