"Frida, kan vi inte låtsasköpa den?"




Idag var en fin dag. Lilla A och jag promenerade runt på Östermalm. Han är inte dum den där pojken, efter att vi pratat i fem minuter om hans militärbyxor som var fina, men lite svåra att springa i och väldigt stora, så visade han vägen till "hans djur!!". Det visade sig vara leksaksaffären och jag fick öva mig i att säga nej, och jag förstår så föräldrar som skämmer bort sina barn, för åh vad de där älskade ögonen som säger "snäälla, snälla" är svåra att motstå.

Vi kom därifrån i alla fall och hamnade i parken utanför Ulrika Ellionora. Där vi högt skrålade i "pappa haj, dip-do-di-do-di-du-da!" högt för alla picknickare, klättrade i träd och lekte kull. Jag försökte lära honom att panta flaskor, men det ville han inte lyssna på utan sprang iväg och slängde min juiceflaska. Och så gick vi hem, lagade middag och tittade på Mio min Mio som trots att den är värdelös alltid kommer vara världens bästa film.

Jag övningskörde även hem idag. Ganska nöjd, även om jag prickade in varenda rödljus (utom ett) och fick motorstopp lite för ofta. Men jag lever!


Kommentarer
Postat av: Y

låtsasköpa är inte så dumt.

2010-05-20 @ 11:59:59
Postat av: C

åhhhh!!

2010-05-20 @ 13:33:14
Postat av: H

Tur att grabben har stränga föräldrar som aldrig skulle kunna komma sig för att "skämma bort"..

ler

2010-05-23 @ 22:44:18
Postat av: F

hihihi, ja, verkligen :)

2010-05-23 @ 23:27:01
URL: http://farfaraway.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0