jag ska sluta svära

 
sluta lova, sluta famla, sluta råka berätta sånt som nog inte ska falla bredvid min mun
sluta tro att alla andra hellre vill vara med någon annan än mig, det är en skev bild att leva med, även om det verkar som att denna hösten är en höst att bli tröttnad på
 
jag ska sluta falla
sluta trilla som löven
låta bli att ruttna där nere på marken, ta och se till så vinden blåser iväg med mig,
åt rätt håll
 
och det där rostiga svärdet som winnerbäck sjunger om, det kommer väl sitta där nu
men jag ska gå rak tills jag förstår hur jag drar ut det rätt
det är dumt att ge upp innan det är försent
 
 (läser sen: nytt kyrkoår, nådens år har börjat
kanske kommer en förändring)
 

Kommentarer
Postat av: Y

ge upp är dumt.

2012-12-03 @ 00:26:35
Postat av: stini

vi kan räkna våra stygn ihop. som winnerbäck med sjunger. sen möts vi på hjärtats bar. <3

2012-12-03 @ 00:50:06
URL: http://pancakeheart.blogg.se
Postat av: Ralf

Jag tröttnar i alla fall ALDRIG på dig! <3

2012-12-03 @ 16:37:50
URL: http://ozzilda.blogg.se
Postat av: C

<3

2012-12-05 @ 18:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0