kallprat


och de talas om vitaminer, antioxidanter, proteiner och fett
och jag köpte precis en bok om köttätande

i huvudet har jag en kostcirkel
jag fått höra är sponsrad och förtal

för övrigt tänker jag
att det finns så många andra sätt att bli undernärd på
att det nog inte spelar så stor roll

äter en macka
stänger in mig som om jag var i ett kylskåp
och tänker på allt jag aldrig säger

håller mig tyst


(läs gärna mellan raderna, det skulle vara trevligt att sitta flera i ett kylskåp, kanske till och med med dörren på glänt)
(med risk för att det skulle börja tjuta såklart. det gör visst kylskåp när de blir för varma har jag lärt mig)
(bli inte rädd om jag tjuter, krånglar, snälla var inte rädd. för mig)

Kommentarer
Postat av: H

Hmm, nu kanske jag tar dina funderingar för bokstavligt, men visst vore det skönare att sitta i ett skafferi än ett kylskåp med dörren på glänt. Att man slipper tjutet är ju bara en bonus utöver värmen..



Sen är väl prat något överskattat, särskilt om man har förmågan att skriva det man tänker. Det blir oftast mer välformulerat och "to the point" då.

2012-03-20 @ 23:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0