borta är så himla bra ibland

 
tar regionaltåget bort från stan, går av i skövde och väntar in honom där. och det är vänta i skövde, men vänta i ett nytt sammanhang och det hinner bli bråttom för sj går som vanligt efter egen klocka. men så kommer han, simon, lika skäggig som senast, skyndandes på perrongen som jag inte alls har tänkt mig honom möjligt att komma skyndande på.
vi springer in på spelningen, missar början med det är helt okej. lillebror A och bandet Modern Youth Club står på scen och dem är bra. Riktigt bra. jag är glad.
sen klämmer vi in oss i bilen och far hemåt, fullt i bak och fullt i fram och fullt i bagaget. vi åker bortåt, ut på landet, förbi husvagnen, förbi åkrar, förbi den julskyltande ostförsäljarn.
det är fint.
det är det finaste hus jag varit i tror jag. både det kallaste och det varmaste. vi gör inget särskillt mer hela helgen utom att må bra. sova, skratta, spela tvspel och hitta en kista full av S barndom. ett vhsband från junior jeprody, en berättelsebok från femman, och så pannkakorna såklart.
och att köra fort fort in till tåget och fort fort åka hem igen.
 
 
 
simonvy
 
tandborstarvy
 
och hem till välkommenhem-kissen

Kommentarer
Postat av: Ralf

Ni verkar ju haft det riktigt bra där borta på slättera! :) (Vet du förresten att Falköping är Sveriges kotätaste kommun? Eller ja, var när jag var liten iaf, min Falköpingsbo till farbror brukade informera mig om detta...:)

2012-10-29 @ 17:00:27
URL: http://ozzilda.blogg.se
Postat av: Y

Ha ha Kotätast, klockrent!
Ni verkar ha haft en fin helg btw

2012-10-29 @ 21:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0