PS 37:5

 
 
Jag vet. Ja redan när jag börjar skriva, att ni få vackra som sitter och läser här kanske inte alla är lika övertygade om att det finns en Gud i vår värld som jag är. Nåväl, ta ett steg in i mitt universum. Jag bad en bön i morse (det är inget ovanligt med det) medan jag gick till bussen (och nej, inga slutna ögon och knäppta händer, vanlig promenad med bön i tankarna), det var en bra bön. Ofta kan det bli lite hopstressat sånt där i min lite hafsplanerade vardag, den här gången höll tankarna fokus.
Det hann bli många grejor. Men bland annat bad jag om hjälp. Bad om att hitta en församling att trivas och kunna gå i gudstjänst i. Bad om tid för sånt.
 
Gick ut och sprang ikväll. Springer inte i spåren för det är för mörkt, testade istället vägen upp för backen, med en springenergi jag sällan, om nånsin haft i bena. Bara upp för backen stod en skylt som sa kyrka.
Det ligger en kyrka max 500 meter från mitt bo.
Jag har varit i de flesta kvarteren runt om.
Ikväll sprang jag rakt in i den.
 
Kållered tilltalar mig. Det är den lilla hålan med allt. Gym? 400meter. Storhandel? 500 vs 800 meter. Buss mot skola? 200 vs 600 meter. Springspår? 400 meter. Återvinning? 300 meter. Sjö? 1000meter. Pendel? 600 meter.
Klasskompis? 3000 meter?
och ja, förutom ikea (borde dock bojkottas efter det där med kvinnofria katalogen, fy), andra möbelaffärer! en å och en skog med svamp, och tja golfbana om jag vill ta mig för sånt.
och nu även: Kyrka!
 
Jag tror inte jag hade suttit här om inte Gud haft ett finger med i spelet.
 

Kommentarer
Postat av: Y

Jag har också märkt den kyrkan när jag kollat kartan. Kållered gla kyrka ligger på andra sidan järnvägen nånstans.

2012-10-03 @ 08:01:12
Postat av: F

ja den har jag besökt en gång faktiskt! :)

2012-10-04 @ 22:28:34
URL: http://farfaraway.webblogg.se
Postat av: Y

aha, där man ser!

2012-10-05 @ 16:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0