känner ingen sorg hej hej hej jag bor i göteborg

 
 
 
 
 
jag bor i ett rum på sex kvadrat, det står på hyreskontraktet jag signerat. här är litet och stökigt - som vanligt på något vis. solen skiner ovanligt mycket för sitt rykte här i stan och än så länge har jag bara träffat en enda otrevlig busschafför (åh nja han körde ju ifrån oss).
 
har börjat laga lite mat, har lärt mig vägen till coop och blivit lite vän med huden och katterna här i huset.
jag har de flesta av mina föreläsningar i botaniska trädgården. resten på handelshögskolan. utövar mikrokökrig. börjar långsamt få ett grepp på stan. förstod igår var vi gick på pubrundan tillexempel. Det var stort.
 
"alla miljövetare har ju faktiskt inte en kpnkenryggsäck, stickad tröja och är vegetarianer"
eh. jag är stereotyp.
 
hittar hem till emelie och hittar till cafet som vi planerar att invardera. det finns många caféer som jag gärna invarderar, även dem. och överallt nya ansikten som jag inte skulle ha något emot att slå mig ner där tillsammans med. förra veckan var tokig. full av lekar, och pubar och sånt som slutade i bibliotekthäng på tre timmar.
 
åker tåg åt alla håll. fast helst åt ett håll. lite längre än alla andra tillsammans.
 
och i helgen så tog mottagningen slut och avslutades i finklänning och finsittning i bästa andran. slå i bordet och ropa tempo. sitta under bordet och dricka punch.
 
har inte hunnit vara hemma så mycket, men idag på pendeltåget mot kungsbacka, när chaffören ropade ut "nästa kållered" och fortsatte vidare om påminnelse att stämpla utmed sina specialkort blev jag lite varm i magen och längtade hit.
 
har inte ångrat mig än i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Y

Det där lät ju lovande, du har ju del i kök vardagsrum o trädgård med, svängrum mot dina boendealternativ s a s...

2012-09-12 @ 19:43:38
Postat av: C

Gullunge!!!! Jag tror du kommer bli världens bästa miljövetare!!

Svar: och du världens bästa jurist!!! och vän! förutsatt att vi ses nästa gång du är i stan vaaa. (nä kompromisslöst)
None None

2012-09-13 @ 17:32:06
Postat av: Anonym

sjukt najs! jag kommer och hälsar på, se till att ha pejl på var de godaste bullarna införskaffas tills dess ;)

2012-09-13 @ 20:54:49
Postat av: Karin BS

Det där var från mig, fattar inte den här nya grejen med att signera....

Svar: haha <3 jag fattade precis att jag kunde svara såhär! (kommer du nånsin se?) de har MEGASTORA bullar i Haga iaf, det vet jag!
None None

2012-09-13 @ 20:55:26
URL: http://thatsbs.blogg.se/
Postat av: Karin BS

ditt svar hamnade på min översikt! :D så ja, jag ser det ^^

Svar: wah! coolt! blogg.se alltså! Hur de bra bullar i luleå? ;)
None None

2012-09-23 @ 04:09:43
URL: http://thatsbs.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har inte ens provat bullarna än! men kladdkakan är gudomligt kladdig och fantastiskt chokladig! (egenbakad, hehe)
Jag ska baka blåbärsbullar one of these days, har lite svårt att komma till skott bara....

2012-09-25 @ 07:41:02
Postat av: Karin BS

// Kaarin

2012-09-25 @ 07:41:17
URL: http://thatsbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0