ett gå i skogen-inlägg

 
plan ett: slå följe till busshållplatsen
plan två: går en sväng och tittar på sjön
plan tre: ringer och grattar pappsen på primtalsfödelsedagen och börjar gå runt den där sjön när jag nu ändå är här
plan tre: halvvägs, vid den välta lyktstoplen, bestämmer att jag ska gå och kolla vad de där skatås är
plan fyra: men jag går nog och kollar vad som finns om en fortsätter
plan fem: "går jag denna vägen slipper jag gå samma tillbaka"
plan sex: titta nu är jag tillbaka vid sjön! jag testar att gå den vägen som går upp i skogen istället!
plan sju: om jag går här borde jag komma till fågeltornet
plan 8: här är ju vatten igen! och en grillplats! går jag åt det här hållet ser jag fågeltornet snart!
plan 9: kommer till en trekorsning. va tusan?!  är ju tillbaka vid skatås. det borde ju inte... ligga.. här???
plan tio: tar den tredje vägen. En till vält lyktstolpe?! Här????? Eller vänta, var tusan är ja?!?! Jag är ju halvvägs runt sjön!
plan elva: vänder, går tillbaka, inser, att den nya sjön var den gamla sjön... nya grillplatsen var den gamla vanliga grillplatsen... eeeeehee
plan tolv: plockar lite vitsippor och går hem
 
resultat: det blev en LÅNG promenad.
slutsats: lita inte på mitt lokalsinne. aldrig. nånsin. i en skog.

Kommentarer
Postat av: Y

oj tur du kom tillbaka!

Svar: det gör en väl alltid förr eller senare! hoppas jag
None None

2013-05-05 @ 21:36:49
Postat av: Ralf

Hahaha, underbart! :D

2013-05-06 @ 09:38:36
URL: http://ozzilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0