(det var nånting i luften den hösten, det var dimman och ljuset och rösterna) jag ser smutsen och mörkret i gamla stan, känner doften av rädsla från stureplan

 
Att befinna sig på café i Göteborg och inse, genom cafésorlet, att de spelar Patrik Isakssons stockholmslåt.
Förvirringen? Sanningen? Kulturkrocken.
 
Och det drar mig tillbaka till när P4radio Gotland envisades med att spela denna gobit varje morgon.
 
(och tänker på min lilla stad som ligger kvar där opp i nordöst. tänker att i november, då måste jag ta mig dit)

Kommentarer
Postat av: Y

du skriver fint du! Kommer du hit till den 10 nov och firar Joakim?

2012-10-21 @ 21:30:29
Postat av: F

JAG TÄNKTE DET!!!

2012-10-21 @ 22:16:57
URL: http://farfaraway.webblogg.se
Postat av: Y

Nice!!

2012-10-21 @ 23:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0